Friday, June 14, 2013

Memori #2

So hari ni nak cerita pasal kucing pulak.
Kucing yg paling awal ie kucing pertama aku.

Nama dia Putih.
Kucing jantan.
Ekor pendek
Warna putih la kan. takkan warna hitam aku gi panggil putih , mau tak confuse kucing tu kang.

Masa tu aku tinggal kat Kampar.
Arwah ayah yang bawa Putih balik.
Punya la excited dapat Putih.
Dikelek , dimain , didodoi, dibelai

Macam mana Putih balik?
I mean sampai rumah aku

Ayah bawak naik bus, dok dlm poket uniform dia.
Selama Sejam.
ambik kau.... gigih kan...

Bila pindah Teluk Intan , Putih pon ikut pindah
disebabkan kurang ilmu kekucingan ni..
Putih hilang masa few days sampai sana...

Ada sekali terjumpa kucing datang/balik ke rumah sebijik Putih.
Pastu dia bawak diri again merantau...

Sampai sekarang aku tak bela dah kucing  Putih...


p/s: tetiba aku terpikir, tah tah Putih lari balik rumah lama..... which was one hour drive juga from Tk Intan tu... omk....






No comments: